چرا نقره سیاه می شود

چرا نقره سیاه می شود

دلایل سیاه شدن نقره اصل

یکی از شکایات رایج مردم در مورد جواهرات نقره این است که با گذشت زمان سیاه می شوند.اگر انگشتر نقره شما سیاه شده یا لکه دار شده است ، این مقاله را حتما مطالعه کنید.در اینجا توضیحاتی در مورد علت سیاه شدن و لکه ار شدن نقره و برخی از مراحلی که می توانید برای بهبود اوضاع طی کنید وجود دارد.

نقره قم محبوب ترین نوع فلز است که امروزه در جهان برای ساخت جواهرات استفاده می شود.مشتریان آن را دوست دارند ، به وفور یافت می شود و ارزان است.اما یک مشکل بزرگ وجود دارد ، سیاه و لکه دار می شود!

روی سطح هر جواهر نقره ای پس از مدتی یک پوشش سیاه ایجاد می شود.این تیره شدن در نتیجه یک واکنش شیمیایی است که هنگام تماس نقره با هوا و مواد مختلف رخ می دهد.نقره به دلیل سولفید هیدروژن (گوگرد) ، ماده ای که در هوا وجود دارد ، سیاه می شود.وقتی نقره با آن تماس می گیرد ، یک واکنش شیمیایی اتفاق می افتد و یک لایه سیاه روی سطح آن ایجاد می شود.

نقره در مکانهایی با نور و رطوبت زیاد سریعتر اکسید می شود.همچنین تماس با محصولاتی مانند مواد آرایشی ، اسپری مو ، عطر ، دئودورانت ، لوسیون بدن ، سفید کننده و … می تواند روند اکسید شدن را تسریع کند.

علاوه بر این ، روغن های طبیعی که پوست شما تولید می کند نیز می توانند در برابر جواهرات نقره شما واکنش نشان دهند.میزان واکنش نقره با این مواد از پوست شما بسیار به نوع غذایی که می خورید ، مصرف الکل و اینکه آیا شما دارو مصرف می کنید بستگی دارد.این موارد بر اسیدیته پوست شما تأثیر می گذارد ، که می تواند واکنش ایجاد کند.همچنین عرق (که آمونیاک در آن وجود دارد) اسیدیته پوست را افزایش می دهد و می تواند نقره را لکه دار کند.

دلایل سیاه شدن نقره اصل

اینکه جواهرات نقره ای که سیاه می شوند از محتوای نقره کمتری ساخته می شوند یا حتی نقره ای ندارند ، نادرست و افسانه است.اکسیداسیون جواهرات نقره نشانه نقره ای بودن آن است.سایر فلزات به طور متفاوتی اکسید می شوند.

پیشگیری بهتر از درمان است!

همانطور که در بیشتر موارد در زندگی وجود دارد بهتر است به جای تلاش برای رفع یک مشکل ، از بروز آن جلوگیری کنیم!در مورد سیاه شدن نقره واقعاً کار زیادی نمی توانید انجام دهید.این فقط طبیعت نقره است.در زیر چند نکته ساده برای کندتر شدن روند لکه دار شدن جواهرات نقره ای شما آورده شده است:

  • آن را تمیز نگه دارید – پس از پوشیدن جواهرات نقره استرلینگ ، قبل از اینکه آن را کنار بگذارید ، آن را با یک پارچه نرم خشک پاک کنید.
  • همچنین می توانید با پرداخت صحیح جواهرات نقره ای خود ، سیاه شدن را به تأخیر بیندازید.برای تمیز کردن وسایل نقره خود با دیدن اولین نشانه های لکه ، از پارچه پرداخت استفاده کنید.
  • آن را ایمن نگه دارید – جواهرات نقره ای خود را در کیسه ای بسته که از هوا در امان است نگه دارید و آنها را در فضای تاریک ذخیره کنید.بهتر است در صورت امکان قطعات را به صورت جداگانه ذخیره کنید تا خطر خراشیدن قطعات کاهش یابد.
  • نقره را از رطوبت دور نگه دارید – جواهرات نقره ای خود را قبل از دوش گرفتن ، شنا در استخر یا وان آب گرم ، از خود جدا کنید.جواهرات نقره ای خود را در مکانهای مرطوب مانند دستشویی یا آشپزخانه نگهداری نکنید.
  • جواهرات نقره ای خود را پس از استفاده از آرایش ، عطر ، اسپری مو و سایر محصولات زیبایی استفاده کنید.
  • اگر زیاد تعرق کردید ، جواهرات نقره ای خود را بردارید به عنوان مثال ، در صورت تب یا ورزش فشرده.

سیاه شدن نقره نوعی خوردگی است ، اما برخلاف زنگ زدگی ، فلز زیرین را از بین نمی برد و به راحتی می توان آن را از بین برد.بنابراین اگر جواهرات شما تغییر رنگ داده و سیاه شده است ، اکسید شده است و به این معنی نیست که جواهرات شما معیوب است یا نقره واقعی نیست.با سیاه شدن جواهرات نقره استرلینگ و آینه و شمعدان نقره قم ، همه چیز از دست نمی رود ، به راحتی می توان آن را برداشته و دوباره به حالت اولیه صیقل داد.برای این منظور می توانید آنها را نزد یک متخصص حرفه ای ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *