انواع نقره های مورد استفاده در جواهرات

انواع نقره های مورد استفاده در جواهرات

انسان ها تاکنون حدود  1,740,000 تن نقره در زمین کشف کرده اند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ما از 3000 سال قبل از میلاد مسیح نقره را استخراج کرده ایم. و از این فلز ارزشمند در ظروف، جواهرات و انواع صنایع استفاده می کنیم. اما به راحتی می توان تفاوت چشمگیر در جلای و ماندگاری یک پیاله باستانی، سکه یا یک آویز ظریف نقره ای را مشاهده کرد.

در اینجا همه آنچه را که باید در مورد انواع مختلف نقره بدانید، آورده شده است.

چرا انواع مختلف نقره برای جواهرات وجود دارد؟ 

نقره فلزی نجیب و با ارزش است. شکل اولیه آن نرم و آسان است و به راحتی در مجسمه سازی استفاده می شود. نقره نیز مانند فلزات دیگر به راحتی زنگ می زند. به همین دلیل در طول قرن ها با فلزات دیگر مخلوط شده است. تا از دوام بیشتری برخوردار باشد و در بسیاری از کالاها استفاده شود.

نسبت نقره به فلزات دیگر و نوع فلزات دیگر مورد استفاده، بر قیمت جواهرات نقره تأثیر می گذارد. دانشمندان همیشه در حال کار بر روی یک روش جدید برای سنتز نقره برای بهبود استفاده از آن هستند. به همین دلیل انواع مختلف نقره در آنجا وجود دارد.

 

 

انواع نقره های مورد استفاده در جواهرات

 

جواهرات نقره کاملا خالص و نقره خوب

این نوع، واقعی ترین نوع نقره موجود در ساخت جواهرات است. شما آنها را با برچسب “.999” مشاهده خواهید کرد که به این معنی است که 99.9٪ نقره خالص است.

ممکن است شما عبارت “FS” را ببینید که مخفف “نقره با خلوص خوب” است. این شکل از نقره به اندازه ای است که می توانید به نقره ابتدایی در جواهرات نزدیک شوید. نقره خوب جلای سفید متمایزی دارد و ضد آلرژی است. گوشواره یا آویز روی گردنبند برای نقره ای خوب بهتر از انگشتر یا دستبند است.

نقره خالص نرم است. به این معنی که به راحتی خراشیده می شود. و با گذشت زمان شکل خود را از دست می دهد. به همین دلیل، بهتر است در جواهراتی که عمل زیادی نمی بینند یا با مواد شیمیایی تماس ندارند، استفاده شود.

 

جواهرات نقره استرلینگ

نقره استرلینگ یکی از پرکاربردترین اشکال نقره است. به این دلیل که جلای مطلوب و همچنین دوام بالایی دارد. احتمالا برچسب آن را با “.925” یا “.925 STG” ،”STERLING” یا “STER” مشاهده خواهید کرد.

نقره استرلینگ حاوی 92.5٪ نقره اساسی و خالص است. 7.5٪ دیگر از سایر فلزات مانند مس و نیکل تشکیل شده است. بعضی اوقات می بینید که آنها به عنوان فلزات آلیاژ توصیف می شوند.

نقره استرلینگ نسبتاً نرم است. که آن را مانند نقره خالص قابل انعطاف می کند. اما قابلیت انعطاف پذیری آن باعث می شود به راحتی خراشیده شود. به همین دلیل است که شما غالباً آن را “روکش شده” با رودیوم می بینید تا در برابر آسیب های احتمالی محکم تر باشد.

پایان و کاشت روکش رودیم همچنین به کاهش میزان لکه دار شدن نقره کمک می کند. این باعث می شود که نقره برای قطعات جواهراتی که عملکرد زیادی دارند، مانند انگشترهای نقره با جواهرات ریز مورد استقاده باشد. نکته خوب این است که پاک کردن لکه ها به راحتی با راه های تمیز کردن معمول انجام می شود.

 

جواهرات نقره ای آرژنتیوم

آرژنتیوم مارک آلیاژ نقره است. دوام و مقاومت آن در برابر زنگ زدگی بیشتر از نقره استرلینگ است. این نوع نقره معمولاً با فلزات دیگری مانند ژرمانیوم و مس ترکیب می شود. این نقره استرلینگ جدید در نظر گرفته شده است.

آنچه در مورد آن نیز جالب است این است که در واقع می تواند حاوی نقره خالص بیشتر از نقره استرلینگ باشد. در دو درجه “.932” و “.96” ارائه می شود. این بدان معنی است که نقره Argentium می تواند تا 96٪ نقره خالص باشد.

این جواهرات نقره معتبر با عنوان “Argentium” برچسب گذاری می شوند. اگر این مهر را نداشته باشند، به احتمال زیاد نوک اوف یا نوعی نقره استرلینگ است. Argentium معتبر حاوی نیکل نیست و همچنین ضد حساسیت می باشد. تنها نکته منفی Argentium گران بودن آن نسبت به انواع دیگر نقره است. یافتن آن نیز بسیار دشوارتر است.

 

جواهرات نقره ای سکه

اجازه ندهید نام نقره شما را گیج کند. سکه های کیف پول شما احتمالاً کاملاً از نقره ساخته نشده اند. این نوع نقره به این دلیل نامگذاری شده است که پیش از این آهنگران فلز سکه های قدیمی را ذوب می کردند. و از نقره ها برای ایجاد جواهرات استفاده می کردند. در غیاب شیمی، نقره استخراج شده از سکه ها آثار مس در آن بود. که باعث شده نقره خالص دوام بیشتری داشته باشد.

نقره سکه قبل از ورود نقره استرلینگ نقره استرلینگ آمریکا نام گذاری شده بود. مانند نقره استرلینگ این نوع نقره نیز حاوی آلیاژ است. اما این آلیاژ فقط حاوی 90٪ نقره (و 10٪ مس) می باشد. به همین دلیل نقره سکه ای را می بینید که با عنوان “.900” نامگذاری شده است. از آنجا که نقره سکه به ندرت در جواهرات جدید استفاده می شود، معمولاً فقط آن را در عتیقه جات و قطعات قدیمی پیدا می کنید.

 

نقره پر شده در مقابل جواهرات نقره اندود 

چرا نقره با عنوان “پر شده” یا “روکش شده” برچسب گذاری می شود؟

تفاوت کیفیت، دوام و طول عمر آنها چیست؟

جواهرات روکش شده نقره در اصل جواهرات لباسی با کیفیت پایین هستند. این نوع نقره دارای کیفیت ضد حساسیت و دوام نقره واقعی نیست. با استفاده از این نوع جواهرات، یک پوشش نازک از نقره فلز ارزانتری را می پوشاند.

جواهرات پر شده از نقره با سایر فلزات در لایه هایی با حداقل 5٪ یا 10٪ نقره واقعی از نظر وزن تولید می شوند. اما این نوع نقره جدید است و به اندازه انواع نقره زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد و برچسب “رسمی” ندارد. این می تواند اثبات اصالت آن را دشوار کند. نقره پر شده نیز ضد حساسیت نیست و به راحتی لکه دار می شود اما مقرون به صرفه تر است.

 

بنابراین کدام نوع نقره برای شما مناسب است؟ 

خوبی در دسترس داشتن انواع مختلف نقره این است که برای هر سبک و بودجه چیزی در دسترس است. تطبیق پذیری نقره احتمالاً آن را به فلزی محبوب در جواهرات برای سال ها و حتی قرن های آینده تبدیل خواهد کرد. در انتخاب نوع جواهر نقره ای که شما مد نظر دارید باید سه فاکتور اصلی کیفیت، دوام و قیمت را حتما در نظر بگیرید. اگر قیمت برای شما ملاک نیست سعی کنید نقره ای با خلوص بالا انتخاب کتید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *