نقره همه کاره ترین فلز جهان

نقره همه کاره ترین فلز جهان

نقره همه کاره ترین فلز جهان است.نقره یکی از مهمترین عناصر روی زمین و یکی از مفیدترین فلزات در جامعه امروزی است.این فلز دارای بالاترین رسانایی الکتریکی و حرارتی است و از این جهت برای مصارف الکتریکی عالی است و در دنیای امروزی، بسیار مورد تقاضاست.متوجه شوید یا نه، نقره نقش مهمی در زندگی روزمره ما بازی می کند.

چرا نقره ماده انتخابی تولیدکنندگان است؟

نقره نقش مهمی در فناوری هایی که ما هر روز از آن استفاده می کنیم ایفا می کند.خواص منحصر به فرد نقره از جمله استحکام، چکش خواری و رسانایی، آن را به همه کاره ترین فلز جهان و ماده انتخابی برای بسیاری از تولید کنندگان تبدیل کرده است.

نقره ،طلا، پلاتین و پالادیوم از فلزات گرانبها محسوب می شوند.silver بسیار چکش خوار و انعطاف پذیر است.این ظاهری نرم، سفید و درخشان دارد و از پوسته زمین استخراج می شود و بالاترین رسانایی الکتریکی، رسانایی گرمایی و بازتاب را نسبت به هر فلز دیگری از خود نشان می‌دهد و همانطور که در زیر خواهید خواند، در بسیاری از کاربردها مفید است!

چرا نقره ماده انتخابی تولیدکنندگان است؟

استفاده از نقره

silver قرن‌هاست که در ساخت جواهرات، آینه و شمعدان نقره ، ظروف غذاخوری و ارز استفاده می‌شود، اما می‌تواند کارهای بسیار بیشتری انجام دهد!این فلز همه کاره در بیش از 10000 کاربرد صنعتی استفاده می شود و دلیل این امر ساده است: خواص منحصر به فرد نقره، آن را به ماده ای ایده آل برای مصارف متعدد – صنعتی و غیر صنعتی – تبدیل می کند.

نقره – همه کاره ترین فلز – بطور سنتی نمادی از ثروت و اعتبار است و استفاده از آن در ساخت جواهرات و سکه ها در زمان های گذشته بسیار ارزشمند بوده است.با این حال، در حال حاضر، بیشتر برای مقاصد صنعتی، پزشکی و الکتریکی، مانند کالاهای خانگی، پنل های خورشیدی و تلفن های همراه استفاده می شود.

در اینجا چند کاربرد محبوب نقره آورده شده است:

  • الکتریسیته : نقره یک جزء جدایی ناپذیر در سوئیچ های الکتریکی که که انرژی الکتریکی شما را تامین می کند، می باشد و هم چنین به طور گسترده در دستگاه های الکترونیکی پیشرفته، مدارهای چاپی و قطعات صوتی/تصویری استفاده می شود.مقادیر کمی نقره در کلیدهای برق، تلویزیون های پلاسما و دیودهای ساطع کننده نور (LED) استفاده می شود.دی وی دی ها و سی دی ها نیز دارای لایه ضبط نازک و نقره ای هستند.یکی دیگر از کاربردهای الکترونیکی جالب نقره در باتری هایی است که از اکسید نقره یا آلیاژهای نقره استفاده می کنند.
  • پزشکی – نقره یک ماده ضد میکروبی است و به طور گسترده در زمینه پزشکی برای پوشش تجهیزات جراحی استفاده می شود و البته از نقره برای پر کردن دندان استفاده میشود.
  • پانل های خورشیدی – صنعت رو به رشد انرژی خورشیدی، تقاضا برای نقره را افزایش می دهد.نقره در سلول های فتوولتائیک پانل هایی که نور را جذب می کنند، استفاده می شود.پیش بینی می شود تقاضای نقره، برای این کاربرد روز به روز افزایش یابد.

استفاده از نقره

  • خودرو: وسایل نقلیه موتوری به همان اندازه که به سوخت وابسته هستند به نقره نیز وابسته هستند.سالانه بیش از 36 میلیون اونس نقره در خودروسازی استفاده می شود.
  • لحیم کاری : وقتی صحبت از لحیم کاری می شود، اسم نقره هم برده می شود!هنگامی که قطعات فلزی مانند لوله‌ها، شیرآلات، کانال‌ها و سیم‌های برق به هم متصل می‌شوند، بسته به میزان حرارت اعمال شده، این فرآیند به عنوان لحیم کاری شناخته می‌شود.بدون نقره، اتصالات از طریق لحیم کاری امکان پذیر نخواهد بود.
  • تصفیه آب : نقره را در دستگاه های تصفیه آب نیز خواهید یافت.نقره از تجمع باکتری‌ها و جلبک‌ها در فیلترهای تصفیه‌کننده‌ها جلوگیری می‌کند تا بتوانند کار خود را انجام دهند.
  • ظروف سفره : ظروف نقره به هر میزی زیبایی خاصی می بخشند.نقره علاوه بر اینکه در ساخت چنگال، چاقو و قاشق غذاخوری استفاده می شود، ممکن است در کاسه ها و سایر وسایل خانه مانند آینه و شمعدان نیز ، استفاده شود.

و کاربردهای بسیار دیگر!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *