نقره استرلینگ چیست؟

نقره استرلینگ چیست؟

آیا فکر می کنید نقره عیار، نقره استرلینگ یا نقره 925 و نقره معمولی یکسان هستند؟ در واقع، آن ها دو ماده متفاوت با شکل، تکنیک های مراقبت، طول عمر و قیمت های متفاوت هستند. اما این تفاوت ها دقیقاً چیست؟  فروشگاه اینترنتی نقره قم بهترین مرکز خرید آینه و شمعدان نقره در این راهنمای نقره استرلینگ به سوالات شما پاسخ خواهد داد پس برای یادگیری بیش تر خواندن مقاله را ادامه دهید.

نقره استرلینگ با نقره معمولی چه تفاوتی دارد؟

اقلام نقره از دیرباز به عنوان نماد ثروت و رفاه شناخته شده اند.  نقره یکی از عناصر جدول تناوبی با نماد Ag است. خالص ترین نقره ممکن است: از 99.9٪ نقره خالص ساخته شده است و حاوی عناصر کمیاب (فقط 0.01٪) است، اما در اصل نقره خالص است.

موارد استفاده از نقره

نقره خالص کاملاً نرم است و به سختی شکل می گیرد، که استفاده از آن را برای ساخت وسایلی که نیاز به استفاده روزمره یا اشکال خاص دارند دشوار می کند. به همین دلیل، معمولاً از نقره خالص برای ساخت جواهرات ظریف استفاده نمی شود. این نرمی هم چنین به این معنی است که اقلام نقره ای ظریف آنقدر بادوام نیستند. آن ها می توانند به راحتی خم شوند، تغییر شکل دهند و یا آسیب ببینند، به همین دلیل است که نقره خوب در درجه اول برای ساخت جواهرات گران استفاده می شود. نقره خالص نیز می تواند کدر شود. این بدان معنی است که گازهای موجود در هوا با نقره واکنش می دهند که باعث تغییر رنگ، محو شدن و چیزی شبیه به یک لایه کثیف در بالای محصولات نقره می شود.

نقره عیار یا نقره استرلینگ

نقره استرلینگ به نقره عیار نیز معروف است. اگر نقره خالص، که به عنوان نقره خوب نیز شناخته می شود، تا حد امکان خالص باشد، منطقی است که نقره استرلینگ به همان اندازه خالص نیست، اگرچه نزدیک است. نقره استرلینگ به عنوان یک آلیاژ فلزی شناخته می شود. این بدان معناست که ترکیبی از فلزات است نه فقط یک فلز. هم چنین، نقره استرلینگ 92.5% نقره و 7.5% آلیاژ است. به طور معمول، 7.5٪ از مس یا روی ساخته شده است.

 موارد استفاده برای نقره استرلینگ

افزودن این فلزات دیگر نقره استرلینگ را به میزان قابل توجهی قوی تر و بادوام تر می کند و اجازه می دهد تا از آن برای انجام تعدادی کار دیگر استفاده شود، از جمله:

  • کارد و چنگال
  • بشقاب ها
  • وسایل تزئینی با روکش نقره

نقره استرلینگ چیست؟

به آخرین استفاده از موارد ذکر شده در بالا با روکش نقره توجه کنید. هرگاه چیزی را مشاهده کردید که به عنوان نقره اندود تبلیغ می شود، اغلب به این معنی است که خود آن قطعه از فلز دیگری ساخته شده است و به سادگی یک لایه نازک از نقره استرلینگ آبکاری شده در بالای کالا وجود دارد. هم چنین، توجه داشته باشید که فهرست استفاده از نقره استرلینگ بسیار طولانی تر از نقره است. دلیل آن این است که نقره استرلینگ در اثر استفاده روزمره آسیب نمی بیند یا فرورفته نمی شود و مانند نقره خوب ساییده نمی شود. نقره استرلینگ راحت تر از نقره خالص کدر می شود. همان طور که قبلاً گفتیم نقره به خودی خود می تواند با قرار گرفتن در معرض هوا کدر شود. با این حال، با نقره استرلینگ، به دلیل فلزات آلیاژی در نقره استرلینگ، کدر شدن آن آسان تر است. مس، نیکل و روی به راحتی لکه دار می شوند. هنگامی که آن ها را با فلز دیگری که می تواند کدر شود، مانند نقره ترکیب می کنید، فرآیند کدر شدن سریع تر و آسان تر است.

بر نقره استرلینگ نیز مهر زده می شود تا نشان دهد که نقره اصیل است. این نقره معمولاً “925” یا “92.5” یا “0.925” هستند تا خلوص نقره موجود در آن را نشان دهند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات “ss” را به عنوان مهر و موم نقره ای نیز ببینید.

چرا به جای نقره خالص از نقره استرلینگ استفاده کنیم؟

برخی از مزایای نقره استرلینگ وجود دارد که ممکن است شما را به خرید اقلام نقره استرلینگ به جای نقره خوب سوق دهد.

اولین و بارزترین آن هزینه خواهد بود. نقره ریز دارای درصد خلوص نقره بالاتری است که آن را در مقایسه با نقره خالص کم تر گرانتر می کند. با این حال، نقره استرلینگ هنوز هم به خوبی نقره خالص به نظر می رسد، به این معنی که می توانید قطعات همیشگی و مقرون به صرفه را با قیمت کم تری خریداری کنید.

فاکتور دوام نیز است.  نقره استرلینگ در مقایسه با نقره مرغوب به دلیل آلیاژهای فلزی اضافه شده بسیار بادوام تر است و می تواند به ماندگاری قطعه شما کمک کند و برای مدت طولانی تری به بهترین شکل خود باقی بماند. هم چنین، شکل دادن به نقره استرلینگ آسان تر از نقره نرم است.

چگونه از زیورآلات نقره و نقره استرلینگ مراقبت کنیم؟

می توانید با رعایت چند اقدام احتیاطی ساده، اقلام نقره خالص و نقره استرلینگ خود باعث دوام بیش تر آن شوید. برای نقره خالص، باید بسیار مراقب آن باشید. نقره از آن جایی که خیلی بادوام نیست و نرم است، باید مطمئن شوید که از اقلام نقره‌ای خوب استفاده نکنید یا به شدت از آن ها استفاده نکنید. برای نگهداری از نقره خالص و نقره استرلینگ ، آن را در مکانی تاریک، دور از هوا و آب نگهداری کنید. هم چنین می توانید وسایل نقره ای خود را با مایعات ضد لک و پارچه نرم تمیز کنید.

نتیجه گیری

نقره خالص و نقره استرلینگ هر دو جوانب مثبت و منفی خود را دارند. تصمیم گیری در مورد نقره خالص در مقابل نقره استرلینگ و این که چه چیزی برای شما مناسب است به کالایی که می خواهید بخرید، محدوده قیمت و ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *