مدل‌های جدید آینه شمعدان عروس ۲۰۲۲

مقدمه

سالهاست که بر سر سفره‌های عقد هر عروس و داماد ایرانی یک آینه و شمعدان خودنمایی می‌کند. عروس و دامادها قبل از خرید هر چیز دیگر برای عروسی یا عقد، اول به خرید آینه و شمعدان نقره فکر می‌کنند و آن را یکی از ملزومات اساسی سفره عقد خود می‌دانند.

آیا تا حالا از خودتان سوال کرده‌اید که فلسفه استفاده از آینه و شمعدان‌ها چیست؟ اصلاً وجود آنها بر روی سفره عقد نماد چه چیزی است؟  از نظر ایرانیان باستان وجود یک آینه و شمعدان بر روی سفره عقد و نگاه کردن عروس و داماد به خود در آینه، موجب گره خوردن هرچه عمیق‌تر دل‌هایشان خواهد شد. حال ما قصد داریم در این مطلب به معرفی آینه و شمعدان عروس و همچنین مدل های جدید آینه و شمعدان بپردازیم.

مدل های جدید آینه و شمعدان

مدل های جدید آینه و شمعدان

به دلیل تنوع آینه و شمعدان‌ها آنها در انواع مدل‌ها عرضه می‌گردند که جدیدترین و به روزترین مدل‌ها را در ادامه به شما ارائه خواهیم داد.

  • آینه و شمعدان‌های نقره‌

این نوع آینه و شمعدان سالهاست که در میان ما ایرانیان محبوبیت خاصی پیدا کرده است. زیرا زیبایی منحصر به فرد آن موجب شده در بین عروس و دامادها به یک انتخاب مناسب برای سفره عقدشان تبدیل شود.‌ این مورد علاوه بر اینکه از نظر زیبایی یک آینه شمعدان ایده‌آل به حساب می‌آید، به عنوان مالی هم یک سرمایه‌گذاری عالی می‌باشد. آینه و شمعدان نقره به دلیل جنس خوبی که دارد، برای نسل‌های بعد هم ماندگار می‌باشد و در واقع از  یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌شود.

آینه و شمعدان‌های نقره‌

  • آینه و شمعدان‌های چوبی

این مدل آینه شمعدان‌ها بسیار ساده و زیبا هستند که اکثر آنها دارای رنگ فندقی می‌باشند. بهتر است هنگام خرید آینه شمعدان‌های چوبی حتما به جنس چوب و متریال اصلی به کار برده شده در آن دقت کنید. از آینه شمعدان چوبی علاوه بر سر سفره عقد، به راحتی بعد از آن می‌توانید در منزل استفاده کنید. زیرا قرار گرفتن آن در محیط زندگی می‌تواند، یادآور خاطرات عقدتان باشد و بعضی از مدل‌های چوبی آن دارای کنسول و کشو هستند که بیشتر برای خانه‌های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • آینه و شمعدان برنز

یکی از مدل های جدید آینه و شمعدان که هنگام خرید آینه و شمعدان‌ها می‌توانید به آن توجه خاصی داشته باشید، جنس برنز می‌باشد. این نوع آینه شمعدان بسیار رنگ تیره‌ای دارد که نحوه تمیز کردن و نگهداری از آنها ساده‌تر از آیینه و شمعدان‌های نقره است. به دلیل جنس و وزن محکمی که دارند، تا سالیان سال به عنوان یک یادگاری خاص برای شما باقی خواهد ماند. اگر قرار است برای خانه کوچک خود به خرید آینه و شمعدان برنز بپردازید، بهتر است از نوع رومیزی آن خریداری کنید. زیرا از نظر اشغال فضا بسیار کمتر جا می‌گیرند.

  • آینه و شمعدان‌های کریستال

این نوع از آینه و شمعدان بسیار متنوع و منحصر به فرد می‌باشد، اما تنها مشکل آنها قیمت بسیار بالایشان است. زیرا در مدل برش خورده‌ی آن دارای وزن بسیار سنگین و شکننده‌ای می‌باشند، اما برای سفره عقد سال ۲۰۲۲ گزینه مطلوب و ایده آل است. زیرا علاوه بر لوکس بودن به دلیل براقیت خاصی که در کریستال وجود دارد، آن را به یک آینه و شمعدان خاص تبدیل کرده است.

آینه و شمعدان‌های کریستال

  • آینه و شمعدان برنج

این روزها به خصوص در سال ۲۰۲۲ استفاده از آینه وشمعدان جنس برنج و برنز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع یکی از بورس ترین  نوع آینه و شمعدان این جنس آینه است. این مدل یا جنس همانند آینه و شمعدان‌های نقره از استحکام و جنس خوبی برخوردار می‌باشد. اما ممکن است بعد از مدت‌ها استفاده لک بگیرد یا درخشش خود را از دست بدهد و همانند روز اول براقیت نداشته باشد. برای تغییر رنگ و براقیت آن می‌توان روی آنها پرداخت اعمال کنید، تا همانند روز اول گردد. جنس برنز و برنج از جمله جنس‌هایی هستند که قیمت بسیار بالایی دارند، اما باز هم انتخاب بسیاری از تازه عروسان در سال ۲۰۲۲ هستند.

  • آینه و شمعدان‌های طلا

با توجه به اینکه قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ هم نسبت به سال‌های گذشته افزایش قیمت داشته نمی‌توان انتظار داشت انتخاب همه عروس دامادها  آینه و شمعدان طلا باشد. اما هنوز هم عده ای لاکچری پسند، نمونه‌های از این مدل آیینه و شمعدان‌ها را مورد انتخاب خود قرار می‌دهند.

آینه و شمعدان‌های طلا

  • آینه و شمعدان هنر دست هنرمندان

بسیاری از زوجین اهل هنر در خرید آینه و شمعدان به هنرهای دستی نظیر آینه و شمعدان‌های دستی میناکاری،خاتم کاری و مقعر توجه ویژه می‌کنند. با خرید این هنرهای دستی علاوه بر زیباسازی منازل می‌توانید به هنرمندان نیز کمک کرده باشید.

  • آینه و شمعدان‌های استیل دایره‌ای و مربعی

بعضی از عروس دامادها که جای نگهداری از آینه و شمعدان ندارند از آینه و شمعدان‌هایی با جنس استیل با طرح و مدل جمع جوری را خریداری می‌کنند تا بعد از مراسم حداقل فضای کمتری را از خانه اشغال کند. اما ناگفته نماند این مدل آینه و شمعدان‌ها از براقیت و شفافیت خاصی برخوردارند. تنها عیب آنها لکه پذیری این جنس است‌، زیرا جنس استیل به راحتی اثر انگشت را بر روی خود باقی گذاشته و نیاز به نگهداری و تمیز کاری مرتب دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *