آینه و شمعدان نقره بخریم یا برنزی

آینه و شمعدان نقره بخریم یا برنزی ؟

آینه و شمعدان نقره بخریم یا برنزی ؟

معمولاً خرید آینه و شمعدان نقره جز یکی از خرید های رایج و مشترک بین زوجین به حساب می‌آید. سالیان سال است که همزمان با برگزاری مراسم عقد و عروسی، بر سر سفره عقد آینه و شمعدان قرار می‌دهند. چه در نسل‌ های قدیم و چه در حال حاضر آینه و شمعدان‌ ها از جایگاه خاصی بین افراد جامعه، به خصوص تازه عروس و دامادها برخوردار بودند. به کارگیری آنها فضای خاص و شیکی را به محیط اطراف می‌دهد.

در اکثر خانه‌ های بزرگ استفاده از آینه و شمعدان‌ ها دکوراسیون ویژه‌ای را به خانه می‌بخشد. اما انتخاب هر کدام از آنها علم و اطلاعات کافی را می‌طلبد. در این پست تلاش کرده‌ایم که بدانیم کدام یک از آینه و شمعدان‌ های نقره و برنز انتخاب خوبی هستند. پس فرصت را از دست نداده و ما را دنبال کنید.

منظور از آینه و شمعدان چیست ؟

به مجموعه‌ ای از شمعدان و یک آینه با هر مدل و جنس را آینه و شمعدان می‌گویند. به شمعدان‌ ها لاله هم گفته می‌شود. درون شمعدان شمع می‌گذارند و در طرفین آینه‌ها می‌گذارند. این شمع‌ ها نمادی از پاکی نور و روشنایی هستند. آیینه هم نماد روشنایی و نور و شادی می‌باشد. این رسم از گذشته وجود داشته که آقا داماد یکدست آینه و شمعدان به عنوان هدیه برای عروس خانم تهیه می‌کند. اکثر عروس دامادها تمایل شدیدی به انتخاب آینه و شمعدان نقره دارند، در حالی که به جز این جنس، بسیاری دیگر از آینه و شمعدان‌ها می توانند انتخاب مناسبی برای تازه عروس و دامادها باشند.

تاریخچه پیدایش آینه و شمعدان ؟

استفاده و به کارگیری از آینه و شمعدان‌ها، به ایران باستان و عهد زرتشت برمی‌گردد. در آن زمان رسم بود که هنگام ورود عروس به منزل داماد، یک پارچه حریر بر روی صورت خود بیاندازد. هنگام مواجه شدن با آیینه، عروس طوری در مقابل آینه قرار گیرد، که داماد چهره او را در آیینه ببینند. این رسم از نظر  آنها خوش یمن و نشان از صفا و پاکی عشق بین عروس و داماد بود. بعد از آن در ایام خاصی هر گاه قصد داشتند از آینه و شمعدان استفاده کنند، به تعداد فرزندان حاضر خانواده شمع روشن می‌کردند و این شمع‌ها را سمبل شادی می‌دانستند.

آینه و شمعدان‌ های برنزی چه نوعی آینه و شمعدانی هستند

قبل از اینکه بخواهیم تشخیص دهیم کدام یک از دو آینه و شمعدان‌ها برای خرید مناسب هستند یا در خرید آینه شمعدان‌ های نقره به چه مواردی توجه کنیم، بهتر است بدانیم جنس مدل برنزی آن چگونه است. این مدل آینه و شمعدان بقدری معروف می‌باشد که بسیاری از افراد آن را به نام برنزی می‌شناسند. دلیل معروفیت آن زیبایی خاص و منحصر به فرد و البته قیمت مناسب آن نسبت به دیگر مدل‌های چوبی و نقره‌ای است.

آینه و شمعدان نقره بخریم یا برنزی

آینه و شمعدان برنز نه خیلی گران است که دست یافتن به آن غیرممکن باشد، نه خیلی ارزان که به راحتی بتوان تهیه نمود. این نوع آینه و شمعدان رنگ تیره و سنگین‌تری نسبت به دیگر شمعدان‌ها دارند، که به دلیل تیره بودن رنگشان نیاز آنچنانی به آبکاری، جلا و رنگ ندارند. از مزیت دیگر این نوع جنس، می‌توان به عدم شکستگی به آسانی و لب پر شدن اشاره کرد.

آینه و شمعدان نقره

همانطور که از نام این آینه و شمعدان بر می‌آید، از جنس نقره می‌باشد. یکی از شیک‌ترین و البته مدرن‌ ترین نوع آینه و شمعدان همین نقره آن است. نقره جز فلزات گرانبها است. پس آینه و شمعدانی که از این جنس ساخته شده باشد، ارزش قیمتی بالایی خواهد داشت. افرادی که توانایی مالی خوبی داشته باشند به راحتی برای خرید آن اقدام می‌نمایند. آینه و شمعدان‌ نقره علاوه بر اینکه یک اثر هنری ویژه به حساب می‌آید، بلکه در هر لحظه از سال می‌توانید به راحتی اقدام به فروش آن نمایید.

آینه و شمعدان گرد نقره قلم چهره کد1400

آینه و شمعدان گرد نقره قلم چهره کد1400

زیرا همانند طلای دست دوم آن هم دارای اهمیت قیمتی می‌باشد. بهترین نوع و رنگ، نقره‌ای رنگ است که کمی تیره بوده و یا با رنگ تیره آبکاری شده است. شاید بسیاری از عروس خانم‌ها، نقره سفید را دوست داشته و آن را انتخاب عالی بدانند. اما باید این نکته را هم مد نظر داشته باشند، که پس از مدتی آینه و شمعدان نقره سفید تیره می‌شوند و باید دوباره آب کاری گردند.

آینه و شمعدان نقره بخریم یا برنزی ؟

اولین نکته‌ ای که در خرید آینه و شمعدان‌ ها از هر نوع باید مد نظر قرار دهید، بودجه شما می‌باشد. زیرا در وهله اول میزان پولی را که تمایل به هزینه کردن دارید را باید بسنجند، سپس بین خرید مردد شوید. برای برخی از آینه و شعمدان‌ های زیبای نقره قطعاً باید پول بیشتری را صرف کنید. زیرا این نوع آینه و شمعدان بسیار گرانتر از آینه و شمعدان‌ های برنزی هستند.

دیگر نکته‌ای که در انتخاب این نوع باید در نظر بگیریم، فروش مجدد آن است. یعنی در حالی که از آن خسته و قصد تعویض با مدل‌ های دیگری از آینه و شمعدان داشتید، می‌توانید آن را با قیمتی پایین‌تر فروخته و تعویض نمایید. دیگر مواردی که در خرید این دو آینه و شمعدان بهتر است توجه نمایید کاربرد و سلیقه شماست. اگر قرار است در حدی که فقط بر سر سفره عقد استفاده شود و بعد از آن دیگر استفاده نگردد، بهتر است از نوع برنزی خریداری کنید. زیرا قیمت کمتری دارد. اما اگر جنس و استحکام ماندگاری برایتان مهم است، ما به شما آینه و شمعدان‌ های نقره را پیشنهاد می‌دهیم.

سخن پایانی

در این مطلب، موضوع آینه و شمعدان نقره بخریم یا برنزی بررسی نمودیم. به طور کلی سبک دکوراسیون هر منزلی با دیگری متفاوت است. بعد از انتخاب جنس آینه و شمعدان موردنظر، بهتر است به سبک  وسایل به کار رفته شده در خانه هم دقت کنید. اگر اکسسوری‌ها و تزیین‌ های منزل از جنس نقره بودند، انتخاب آینه و شمعدان‌ های لوکس نقره یک انتخاب ایده آل می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *