چگونه آینه و شمعدان قلم زنی اصل را تشخیص دهیم؟

مقدمه

قیمت آینه و شمعدان نقره را نمی توان پایین در نظر گرفت، به این دلیل که ظرافت خاصی را در ظاهر شمعدانی می توان با استفاده از هنر قلمزنی ایجاد کرد. هنر قلم زنی از جمله روش هایی است که مردم را نسبت به خرید شمعدانی هرچه بیشتر ترغیب می کند. این نوع آینه و شمعدان دارای ظاهری بسیار زیبا هستند، این امر باعث شده است افراد زیادی تمایل به خریداری آن ها را داشته باشند. شما می توانید با خواندن این مقاله اطلاعاتی را درباره نحوه تشخیص آینه و شمعدان قلم زنی اصل از نوع تقلبی آن کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قلم زنی

تزیین و به وجود آوردن نقش های خاص بر روی برنج، نقره، مس و طلا باعث می شود تا ارزش هنری شمعدان به مراتب افزایش یابد. امروزه هنر قلم زنی از جمله هنر های اختصاصی و فوق العاده در بین هنرهای سنتی ایران به حساب می‌ آید. البته در حوزه فلزکاری می توانید این هنر را به سادگی دنبال کنید. سبک های شیراز، تبریز و اصفهان هر کدام جزء 3 سبک اصلی در هنر قلم زنی ایران به حساب می‌ آیند.

سبک شیراز در هنر قلم زنی از جمله سبک های بسیار معروف و محبوب است. این سبک بیشتر بر روی نقره انجام می پذیرد. در سبک تبریز اما حرکت و فشار مچ دست برای انجام قلم زنی مورد توجه قرار می گیرد. سبک اصفهان از جمله سبک هایی است که با استفاده از ضربات چکش می تواند هنر قلم زنی خود را به نمایش بگذارد. قلم ریز و قلم برجسته اصفهان نیز دو نوع سبک مستقل قلم زنی است.

آینه و شمعدان قلم زنی

چگونه آینه و شمعدان قلم زنی اصل را تشخیص دهیم؟

 آینه و شمعدان نقره را باید با قلم زنی مرغوب خریداری نمود. اصولا کارهای هنری دستی، قطعاً ظرافت بیشتری می‌طلبند، اینگونه است که با قیمت ارزان به فروش نمی رسند. پس هیچگاه برای برآورد قیمت آینه و شمعدان نقره به دنبال قیمت پایین نباشید؛ چرا که در اینجا منظور با قیمت مناسب است که شما می‌توانید از یک آنلاین شاپ مطمئن و با سابقه نسبت به خرید با کیفیت محصولاتی مانند و آینه شمعدان نقره قلم زنی شده اقدام نمایید. مهمتر از همه این است که کارهای پرسی جزء کارهای سبک شمرده می شوند که به هیچ عنوان هیچ دستگاهی این قدرت را ندارد که بر روی ورق ضخیمی مانند ورقه های برنج و مس نقش خاصی را به وجود آورد.

توجه داشته باشید که در هنر قلم زنی که جزء نقوش دستی به حساب می آید، شاید برخی از خطوط کاملاً کج دیده شوند که این امر کاملاً طبیعی است، اما در نوع پرسی نقاشی بسیار منظم است که شما هیچگونه کجی را در خطوط مشاهده نمی کنید به گونه‌ ای که سوراخ های کار های پرسی مشبک کاملاً یکسان و برابر هستند.

آینه و شمعدان قلم زنی اصل

خرید آینه و شمعدان نقره قلم زنی شده

در هنگام خرید آینه و شمعدان نقره قلم زنی شده، بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید. نباید هیچ گونه ناصافی بر روی لبه ها مشاهده شود. همچنین آن ها باید بدون فرورفتگی باشند تا پس از آبکاری به صورت یک دست رویت شوند.

 همچنین اگر قسمتی برش خورده باشد، باید لبه آن کاملاً برگردانه شود. طبیعتاً ظرافت و پرکار بودن آینه و شمعدان می‌تواند به ارزش بیشتری برای برآورد قیمت آینه و شمعدان نقره قلم زنی شده اشاره داشته باشد. چنانچه تکرار یک نقش را مشاهده کنید، قسمت های یکسان کاملاً باید با یک رویه قلم زنی خود را ادامه داده باشند که این نکات را بهتر است در هنگام خرید آینه و شمعدان نقره قلم زنی شده مد نظر داشته باشید. اینچنین یک خرید مناسب و البته قابل قبول را تجربه خواهید کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با راهنمای خرید و محاسبه قیمت آینه و شمعدان نقره به صورت اجمالی آشنا کرده ایم. این گونه قطعاً بدون دغدغه و چالش می توانید نسبت به خرید آینه و شمعدان نقره قلمزنی شده اقدام نمایید. دقت کنید که خرید آنلاین می تواند برای شما یک خرید مقرون به صرفه تر باشد. پس در انتخاب روش خرید خود دقت بیشتری داشته باشید. اینگونه با هزینه کمتر یک خرید مطمئن تر را تجربه خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *