روش نگهداری از نقره

روش نگهداری نقره

دلایل زیادی برای خرید نقره قم وجود دارد ، این یک دارایی واقعی است ، زیورآلات نقره زیبا و مقرون به صرفه تر از طلا هستند.روش نگهداری نقره با طلا متفاوت است.نگهداری مناسب می تواند به محافظت از وسایل نقره ای شما در برابر لکه دار شدن و هم چنین خراش و آسیب دیگری که می تواند بر ارزش آن کم کند ، کمک کند.اما بهترین روش برای ذخیره نقره چیست تا در بهترین حالت باقی بماند؟اگر در این مقاله همراه ما باشید به پاسخ سؤال خود خواهید رسید.

نقره یکی از رایج ترین فلزات گرانبها است که در همه موارد از جمله ظروف غذاخوری نقره استرلینگ ، زیورآلات ، آینه و شمعدان نقره قم و غیره یافت می شود.هنگامی که چند جواهر نقره ای زیبا و دوست داشتنی خریداری کردید ، معضل بعدی شما این است که بهترین روش برای ذخیره آن را پیدا کنید.نگهداری نادرست ظروف ، مدال ها و زیورآلات نقره شما می تواند منجر به لکه دار شدن و در بدترین حالت آسیب به آنها شود.با این حال ، برای محافظت از نقره زیبای خود ، نیازی به صرف وقت یا هزینه زیادی نیست.برای حفظ نقره در شرایط خوب چند ترفند ارزان و آسان وجود دارد.

نگهداری نقره

دستمال کاغذی بدون اسید

می توانید نقره را در کیسه های پلاستیکی ذخیره کنید.نکته اصلی این است که ابتدا آن را در دستمال کاغذی بدون اسید بپیچید تا با پلاستیک تماس نداشته باشد و هم چنین در برابر خراشیده شدن بیشتر محافظت شود.سپس مورد را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و هوا را تا حد ممکن خارج کنید.

نقره به دلیل اکسیداسیون لکه دار می شود

لکه دار شدن نقره ، در اثر قرار گرفتن در معرض اکسیژن ایجاد نمی شود.لکه بر اثر وجود سولفید هیدروژن در هوا یا در هر ماده ای که با نقره تماس پیدا کند ، ایجاد می شود.

نقره خود را بلافاصله پس از استفاده ، در آب گرم و صابون بشویید.با آب گرم بشویید و با پارچه ای نرم کاملاً خشک کنید.اجازه ندهید که نقره شما در معرض هوا خشک شود ، زیرا آب باقی مانده می تواند باعث لکه شود.

ذخیره سازی نقره: آنچه نباید انجام شود

برخی از روش های ذخیره سازی نقره وجود دارد که کارآمد نیستند یا حتی می توانند به سرمایه گذاری شما آسیب برسانند.موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • هرگز نقره را در روزنامه ذخیره نکنید ، چون حاوی اسیدهایی است که می تواند به مرور زمان به آن آسیب برساند.
  • از ذخیره نقره در سلفون یا پلاستیک و محکم کردن آن با نوارهای لاستیکی خودداری کنید.این مهر و موم خوبی ایجاد نمی کند و می تواند آسیب برساند.لاستیک حاوی گوگرد است که می تواند باعث لکه دار شدن بیش از حد شود.
  • نقره را در مناطقی که دما بسیار زیاد است ، قرار ندهید.سعی کنید آن را تا حد امکان نزدیک به دمای اتاق نگه دارید.
  • از نگهداری نقره در مکان های مرطوب خودداری کنید ، زیرا رطوبت می تواند روند لکه دار شدن را تسریع کند.
  • از قرار دادن وسایل نقره ای در جعبه های مقوایی که می تواند اسید را وارد کند و محافظت کمی در برابر خراش دارد ، خودداری کنید.
  • نقره خود را با فلزات دیگر مانند استیل یا آلومینیوم ذخیره نکنید.

نحوه مراقبت و نگهداری از زیورآلات نقره

روش های خوب نگهداری نقره ضروری است

اگر قطعات نقره ای خود را به درستی ذخیره و مراقبت کنید ، متوجه می شوید که دیگر نیازی نیست که قبل از استفاده از نقره آنقدر زمان و پول برای پرداخت آن صرف کنید.این امر به ویژه در صورت نگهداری نقره عتیقه که می تواند در اثر پرداخت زیاد آسیب ببیند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.روش های مناسب نگهداری برای محافظت از ارزش اقلام نقره و زیبا نگه داشتن آنها برای نسل های بعد ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *