رتبه بندی و حجم بازار نقره در جهان

رتبه بندی و حجم بازار نقره در جهان

رتبه بندی و حجم بازار نقره در جهان

آیا میدانید مارکت کپ یا حجم بازار نقره در دنیا پنجمین بازار بزرگ جهان هست؟ این بازار بزرگ شامل معادن استخراج، مصارف در صنعت، مصارف آن در دنیا الکترونیک و مصرف آن در لوازم خانگی می باشد.

چند سال گذشته تا به امروز بازار نقره رتبه ششم را در دنیا داشته است و از سال گذشته تا امسال به رتبه پنجم در جهان صعود کرد یعنی با پشت سر گذاشتن شرکت گوگل که در رتبه پنجم بازار قرار داشت به رتبه پنجم جهش کرد و هنوزم این امکان را بازار نقره دارد که به رتبه سوم و یا حتی رتبه دوم بازار جهان صعود کند.

شایان ذکر است که در بازار های جهانی رتبه اول از آن بازار طلا است و در رتبه دوم و سوم شرکت های اپل و زیرمجموعه های آن و شرکت آرامکو عربستان و زیرمجموعه های آن قراردارند همچنین رتبه چهارم بازار نیز از آن شرکت مایکروسافت میباشد.

انتظار می رود در سالهای آینده با کاهش جنگ های بین کشور ها و قدرت های دنیا، همینطور با رشد و نمو تکنولوژی و صنعت، بازار جهانی نقره که مصرف آن در صنعت،تکنولوژی و ساخت ظروف دکوری نقره، آینه و شمعدان نقره و … بسیار چشم گیر است رشد کرده تا به رتبه های سوم یا حتی دوم جهان برسد.

رتبه بندی و حجم بازار نقره در جهان

یکی از راه های بررسی توانایی رشد بازار نقره نگاهی به گذشته آن بازار است و اینکه در گذشته های نه چندان دور این بازار چه اعدادی را لمس یا به اصطلاح تاچ کرده است، برای مثال با نگاهی به نمودار قیمت ها، میبینیم که در سال 2008 قله اونس نقره عدد 50 دلار بوده است و برای مثال در همان زمان اونس قیمت طلا 2000 دلار را لمس ( تاچ ) کرده بوده است. که این اعداد برای امروز و در سال 2024 این اعداد برای نقره  23 دلار است و برای طلا عددی حدود 2030 دلار ثبت شده است،  پس در بازار مشابه نقره که یک فلز گران بها محسوب میشود با بازار طلا که آن هم یک فلز گران بها است و هر دو در بازار های مشابه کاربرد دارند ( زیورالات ، لوازم خانگی ، صنعت و تکنولوژی ) این امکان که گفته شد حجم بازار نقره توانایی صعود به رتبه های بالاتر را دارد از اینجا می آید. فلذا سرمایه گذاری در بازار نقره یک سرمایه گذاری بسیار مناسب و کم خطر می باشد، همینطور که توسط تحلیلگران بازار نیز بسیار در فضای مجازی آلارم رشد این بازار را داده اند و سرمایه گذاری در این بازار را مناسب اعلام می دارند.

اما سوالی که ذهن بسیاری از خوانندگان این مقاله را به خود مشغول میدارد این است که چگونه و به چه شکل میتوانیم در این بازار سرمایه گذاری کنیم ؟

بازار های خرید نقره به صورت تیتر وار عبارتند از : به صورت نقره خام ، زیورالات نقره ، صنایع دستی نقره، در بازار بورس ، صنایع و تکنولوژی و ظروف نقره

خرید نقره به صورت خام به دو شکل ساچمه های ریز و خرید شمش های نقره در بازار ایران میسر است که بهترین حالت سرمایه گذاری هستند و پس از آن خرید صنایع دستی نقرهکه کمترین دستمزد ساخت را همیشه به خود داشته اند سرمایگذاری عاقلانه است، اما خرید زیورآلات نقره از این قانون مستثنی هستند و اصلا جنبه سرمایه گذاری را ندارند.

در بازار بورس نیز در صورتیکه کد بورسی داشته باشید میتوانید خرید کنید و قیمت آن با قیمت نقره خام به صورت ساچمه و شمش نزدیک و گاهی کمتر می باشد که این بستگی به حباب منفی یا مثبت قیمت نقره در بازار ایران است

اما سرمایه گذاری در صنعت و تکنولوژی کار آسانی نیست و به دلیل عدم آگاهی عموم جامعه و اخبار جعلی در این خصوص پیشنهاد نمی‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *