شکلات خوری و قندان نقره گل و مرغ اسلیمی

بررسی رشد نقره در 100 سال گذشته

بررسی رشد نقره در 100 سال گذشته . برای خیلی ها این سوال است که رشد قیمت ( اونس یا ریالی ) نقره از گذشته تا به امروز چگونه بوده و یا در آینده چه خواهد شد و آیا طلا بخریم یا نقره کدامیک بهتر هست و از این قبیل سوالات که در این مقاله میتوانید به جواب خیلی از سوالاتتان برسید.

ابتدا به این سوال پاسخ میدهیم که در صد سال گذشته طلا و نقره  با هم نسبت 70 تا 90 برابر به هم را داشته اند، برای مثال در سال 1900 میلادی اونس نقره حدود 6 دلار بوده که در همان سال اونس طلا حدود 400 دلار میبینیم، یعنی حدود 70 برابر ، و یا در سال 2000 میلادی که از جمله سالهای مهم برای همه ی جهانیان بود و آغاز قرنی جدید محسوب میشد اونس نقره حدود 6 دلار و اونس طلا حدود 270 دلار بوده است در سال 2014 اونس نقره حدود 14 دلار و اونس طلا حدود 1100 دلار ( نزدیک به 80 برابر ) و در سال 2022 متوسط قیمت اونس نقره 25 دلار و اونس طلا 1990 دلار ( 80 برابر) میباشد.

جهت مشاهده محصولات آینه و شمعدان نقره کلیک کنید.

البته با بررسی دقیق تر متوجه میشویم که در بازه های زمانی محدود و خاصی تغییرات خارج از عرفی را هر کدام رقم زده اند که با نگاهی اجمالی به تاریخ آن روز ها اتفاقا تاثیر برانگیز را مشاده میکنیم ، مثلا در سال میلادی 2011 ( تاریخ شمسی 1390 ) به دلیل تعطیلی معادن نقره و اعتصابات گسترده کارکنان معادن ، اونس نقره عدد 50 دلار را به خود دید و در حالی که اونس طلا 1500 دلار بود ( 30 برابر )

همچنین در شروع جنگ جهانی و یا بیماری های واگیردار جهانی میبینیم که رشد طلا کمی بهتر از رشد نقره بوده اما در زمان صلح و سلامت که بشر بیشتر از همیشه به فکر گسترش علم و صنعت است، همیشه رشد نقره بهتر از طلا است و این موضوع این نتیجه گیری را به ما میدهد که خرید و سرمایه گذاری در نقره بهتر است . این موضوع نیز در زمان جنگ و جهانی اول و دوم و شیوع بیماری های خاص به اثبات رسیده است.

نمودار نقره

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *