آیا می توان از سیاه شدن نقره جلوگیری کرد؟

آیا می توان از سیاه شدن نقره جلوگیری کرد؟

آیا می توان از سیاه شدن نقره جلوگیری کرد؟

مادربزرگم سالها پیش به من گفت که بهترین راه برای درخشندگی نقره استفاده منظم از آن است.به نظر می رسد که او درست می گوید ، با این حال اکثر ما آن را برای موارد خاص ذخیره می کنیم و تا آن را بیرون می آوریم ، مشاهده می کنیم لکه دار شده است.

اما چرا نقره سیاه می شود؟چگونه آن را به طور طبیعی-بدون محصولات تجاری حاوی مواد شیمیایی-تمیز می کنید؟و بهترین راه ذخیره آن برای جلوگیری از سیاه شدن چیست؟

چرا نقره سیاه می شود

نقره به دلیل اکسیداسیون کدر می شود – اما در اثر قرار گرفتن در معرض اکسیژن ایجاد نمی شود.تیره شدن به دلیل وجود سولفید هیدروژن در هوا یا در هر موادی که با نقره تماس پیدا می کند ، ایجاد می شود.

برعکس زنگ زدگی ، لکه های سیاه فقط بر روی چند لایه بالا تأثیر می گذارد و در نهایت از فلز محافظت می کند.در حالی که این در کل خبر خوبی است ، اما به خصوص زیبا نیست.این می تواند آسیب بیشتری به اقلام روکش شده با نقره که فقط یک لایه نازک نقره دارند ، وارد کند.

چرا نقره سیاه می شود

چند راه برای محافظت از نقره در برابر سیاه شدن

نقره عادت بسیار ناخوشایندی دارد که وقتی به طور مرتب از آن استفاده نمی شود ، لکه دار می شود.در حالی که جلوگیری از سیاه شدن نقره کاملاً دشوار است ، در اینجا نکاتی توسط نقره فروشی قم ارائه شده است که ممکن است به کاهش این لکه های مزاحم کمک کند.

آن را خشک نگه دارید

قرار گرفتن وسایل نقره مانند آینه و شمعدان نقره در برابر رطوبت به مدت طولانی باعث سیاه شدن آن میشود.پس راه حل برای جلوگیری از سیاه شدن نقره این است که آن را به دور از رطوبت نگه دارید.

افزودن یک تکه گچ سفید قدیمی معمولی به کیف یا جعبه ای که نقره خود را در آن ذخیره می کنید ، می تواند به کاهش لکه ها کمک کند.این راز در این واقعیت نهفته است که گچ به جذب هرگونه رطوبت اضافی که ممکن است در کیسه جمع شود کمک می کند و یکی از عناصر اصلی که می تواند منجر به سیاه شدن نقره شود را از بین می برد.اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید ، گچ می تواند به جذب آن هوای مرطوب کمک کرده و نقره را خشک و بدون لکه نگه دارد.

مواد مهم هستند

  • نقره خود را با لاستیک یا لاتکس نپیچید زیرا می تواند واکنش بدی نشان دهد و حتی فلز را از بین ببرد.دلیل این امر این است که کیسه ها می توانند رطوبت را در خود به دام اندازند که در واقع می تواند تیره شدن را تسریع کرده و همچنین باعث ایجاد شکاف شود.
  • پشم همچنین می تواند واکنش شیمیایی ایجاد کند.
  • نقره خود را با سایر فلزات مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ذخیره نکنید.
  • باید از ذخیره نقره خود که در روزنامه پیچیده شده است ، خودداری کنید ، زیرا جوهر اسیدی است و می تواند به نقره شما آسیب برساند.
  • در نهایت ، از بندهای لاستیکی برای نگه داشتن ظروف نقره خود استفاده نکنید ، زیرا لاستیک حاوی گوگرد است که باعث کدر شدن بیش از حد و آسیب های دیگر به سطح نقره می شود.

راه های جلوگیری از تیره شدن نقره

با دست بشویید

ماشین ظرفشویی و مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده ماشین ظرفشویی می تواند باعث خوردگی فلز شود.بنابراین بهتر است ظروف نقره ای خود را با دست و با صابون ملایم بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

از آن بطور منظم استفاده کنید

استفاده منظم از نقره از سیاه شدن آن جلوگیری می کند.بنابراین برای استفاده منظم از وسایل نقره خود وقت بگذارید.

کلام آخر

شما نمی توانید لکه را با آب و صابون بشویید ، زیرا در واقع در اثر واکنش شیمیایی بین نقره و گوگرد یا مواد گوگرد دار مانند هوا ، آب ، پشم ، نمد و لاستیک ایجاد می شود.تنها راه حذف لکه ، صیقل دادن آن است.با این حال ، شما در واقع نمی خواهید نقره را اغلب به چند دلیل صیقل دهید ، از جمله اینکه انجام این کار لذت بخش نیست و زیرا هر زمان که نقره را صیقل می دهید کمی از نقره برداشته می شود ، بنابراین می خواهید این کار را در مواقع ضروری انجام دهید.رعایت نکات بالا ، باعث میشود قطعات نقره ای شما کمتر سیاه شوند که در این صورت کمتر به صیقل دادن نیاز است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *