موارد استفاده از نقره چیست

موارد استفاده از نقره چیست

نقره کاربردهای صنعتی زیادی دارد و بیش از نیمی از تقاضای سالانه در سراسر جهان طی پنج سال گذشته را شامل می شود. به دلیل قدرت بدنی نقره ، درخشندگی ، انعطاف پذیری و انعطاف پذیری (می توان آن را خرد کرد و به شکل دیگری تبدیل کرد) ، مردم هزاران سال است که از نقره در جواهرات ، ظروف نقره و هنرهای زیبا استفاده کرده اند. اما امروزه کاربرد اصلی نقره صنعتی است. چه در تلفن های همراه و چه در پنل های خورشیدی ، نوآوری های جدید مدام در حال ظهور هستند تا از خواص بی نظیر نقره استفاده کنند.

موارد استفاده از نقره چیست

نقره یک فلز گرانبها است زیرا نادر و با ارزش است و یک فلز نجیب است زیرا در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاومت می کند ، هرچند که نه به عنوان طلا. از آنجا که بهترین هادی حرارتی و برقی از تمام فلزات است ، نقره برای کاربردهای الکتریکی ایده آل است. خاصیت ضد میکروبی ، غیر سمی آن ، آن را در دارو و محصولات مصرفی مفید می کند. درخشش و انعکاس بالای آن ، آن را برای جواهرات ، ظروف نقره ای و آینه ها مناسب می کند. قابلیت انعطاف پذیری آن که باعث می شود در ورق های آن صاف شود ، و شکل پذیری آن که به آن اجازه می دهد تا به سیم نازک و انعطاف پذیر کشیده شود ، برای بسیاری از کاربردهای صنعتی بهترین انتخاب را ایجاد می کند. در همین حال ، حساسیت به نور آن را به مکانی در عکاسی فیلم داده است.

موارد استفاده از نقره

استفاده نقره در صنعت در الکترونیک است. هدایت حرارتی و الکتریکی بی نظیر نقره در بین فلزات بدان معنی است که به راحتی نمی توان مواد ارزان قیمت را جایگزین آن کرد. نقره از معادن نقره یا معادن سرب و روی حاصل می شود که نقره یک محصول فرعی است. ذوب و پالایش نقره را از سنگ معدن جدا می کند. سپس ، نقره معمولاً به میله یا دانه شکل می گیرد. الکترونیک تقاضا نقره با بالاترین خلوص: 99.99٪ خالص ، همچنین به داشتن ظرافت 999.9 مشهور است. حل کردن نقره خالص در اسید نیتریک نیترات نقره را ایجاد می کند که می تواند به صورت پودر یا پوسته تشکیل شود. این ماده ، به نوبه خود ، می تواند در تماس یا خمیر نقره ای مانند خمیر رسانا ساخته شده با آلیاژ نقره ای پالادیوم ساخته شود.

موارد استفاده از نقره چیست

جواهرات و زیورآلات نقره دو کاربرد سنتی دیگر نقره است. انعطاف پذیری ، بازتابی و درخشش نقره را به انتخاب زیبایی تبدیل می کند. از آنجا که بسیار نرم است ، باید نقره با فلزات پایه مانند مس آلیاژ شود. گرچه در برابر اکسیداسیون و خوردگی مقاومت می کند ، نقره می تواند لکه دار شود ، اما با کمی لهستانی ، می تواند برای یک عمر بدرخشد. از آنجا که از طلا ارزانتر است ، نقره یک انتخاب محبوب برای جواهرات می باشد. ظروف و بشقاب های نقره ای به صورت زینتی به صورت هنری ساخته شوند. و به وسایل خانه شما جلا می دهند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *